Prieskum trhu stojí na začiatku aj na konci procesu marketingového rozhodovania. Je nevyhnutným základom pri plánovaní, realizácii a hodnotení marketingovej stratégie. Keď sa chceme orientovať na zákazníka, musíme o ňom získať čo najviac informácií – o jeho potrebách, nákupných zvyklostiach, o tom, ako vníma našu firmu a naše produkty. Na to slúžia kvantitatívne aj kvalitatívne prieskumy trhy. Spontánna znalosť, poznateľnosť značky, zmena vnímania spoločnosti alebo značky, zmena nákupného správania – to všetko patrí medzi nástroje hodnotenia výsledkov marketingovej komunikácie a PR. V spolupráci s renomovanými agentúrami v oblasti prieskumu trhu dokážeme pre nášho klienta zabezpečiť optimálny spôsob prieskumu trhu, ktorého výstupy sú nevyhnutné pre efektívnu tvorbu komunikačnej stratégie.
Cieľom prieskumu trhu je:
- pochopiť strategické príležitosti a pripraviť sa na budúce hrozby
- spoznať situáciu na zahraničných trhoch a vybrať vstupné stratégie
- analyzovať odvetvia a odhaliť trendy a scenáre ďalšieho vývoja
- identifikovať zákaznícke potreby a faktory ich spokojnosti a lojality
- monitorovať konkurenciu a odhaľovať jej stratégie a zámery
- spoznať najlepšiu prax v manažmente, obchode a marketingu
- zhodnotiť efektívnosť predaja a marketingu a navrhnúť zlepšenia